miércoles, 1 de julio de 2009

El milagro del colorado.

Si te preguntas como alguien tan despreciable se convirtió en alguien tan querible, este paper te explica la alquimia poderosa que genera el Marketing. Dichosa esquizofrenia del pueblo Argentino.
This paper investigates the relationship between media bias and the influence of the media on voting in the context of newspaper endorsements. We first develop a simple econometric model in which voters choose candidates under uncertainty and rely on endorsements from better informed sources. Newspapers are potentially biased in favor of one of the candidates and voters thus rationally account for the credibility of any endorsements. Our primary empirical finding is that endorsements are influential in the sense that voters are more likely to support the recommended candidate after publication of the endorsement. The degree of this influence, however, depends upon the credibility of the endorsement. In this way, endorsements for the Democratic candidate from left-leaning newspapers are less influential than are endorsements from neutral or right-leaning newspapers, and likewise for endorsements for the Republican. These findings suggest that voters do rely on the media for information during campaigns but that the extent of this reliance depends upon the degree and direction of any bias.

6 comentarios:

Tincho dijo...

Claro que si, influyen. Yo habia leido un paper similar en donde lo que se analizaba era la inflacion. Los medios influian mucho en la formacion de expectativas.

Sir Alex De Large dijo...

Tincho, pasame el link al paper, te acordas? Ya puedo imaginarme a Guillermo Andino hablando de sistemas de precios con preferencias heterogeneas... god sake!

Tincho dijo...

Te lo mando por mail porque tengo el archivo y no el link.

Sir Alex De Large dijo...

Ya lo tengo, se agradece.

Le Pancheu dijo...

me parece que igual los medios influyen para llegar a las clases bajas. El colo le debe haber pagado varias putas a tinelli gran responsable de su acercamiento a la masa televisva. Yo diria que mas que milagro del colorado, es el milagro K, el viejo sistema de contrastes, un ser tan antipatico y despreciado hace ver a un empresario tetrico como alguien querible.

Sir Alex De Large dijo...

Solo espero que ahora que Archi domina la provincia, no me venga mal cortada.